kniha k BSD

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Sep 23 15:36:52 CEST 1998

> 	Knihu ke 4.3 jsem videl, jde mi o 4.4. Nebo alespon, nevite, zda
> se zmenila implementace filesystemu od 4.3 k 4.4? (nebo jeste navic smerem
> k FreeBSD?) - o nic jineho mi nejde nez o fs a pokud by to slo, nerad bych
> implementaci zjistoval ze zdrojaku.

Psal jsem diplomku: Implementace komprese na urovni systemu souboru (pres
VFS). Nejdriv pro FreeBSD 2.2, pak jsem presel na FreeBSD 3.0-CURRENT.

Knihu o 4.4 jsem mel sice k dispozici, ale moc mi nepomohla.
Zdrojaky & konference freebsd-fs bylo to jedine, co mi pomohlo.
Par velmi dulezitych informaci se da take ziskat z technickych
zprav (paperu).

Co konkretne potrebujete? Neco se zmenilo, neco ne.
Nejspis zustava ffs a tvar ulozeni dat na disk. Ale meni se vse okolo.
Da se ocekavat, ze softupdates (zpozdeny & clusterovany zapis
metainformaci na disk) budou casem standardni soucasti FreeBSD
(zrychleni nekterych operaci, treba "tar xvfz ...", byva velmi
drasticke :-)) Meni se take rozhrani VFS. Bohuzel, zatim stale nikdo
nenasel silu k jeho dokonceni, takze nektere VFS (vcetne meho) jsou
funkcni jen ve 2.2.X (ale nesmi se moc vrstvit). Naopak, byly snahy
ve 3.0 oproti 2.2.X dokoncit unionfs - to je ta potvurka, ktera umoznuje,
aby se CDROM mohlo tvarit jako zapisovatelne medium.