Oznameni: X + TTF

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Aug 14 15:38:09 CEST 1998

Uff... To jsem si dal... Ale uz jsem zase skoro cely zpatky, s novym diskem
a opet Multi-OS (FreeBSD-3.0, Win95 a Debian2.0).

Pro ty, kteri by radi provozovali TrueType fonty v X - nasel jsem
tri moznosti:

1) xfstt-0.9.? (testoval jsem ? = 9) - to ani nezkousejte, pri
   zobrazovani druheho fontu (asi Garamond) se mi xfstt kouslo,
   udelalo coredump velky 80 MB a pak v tichosti spadly i X (system
   prezil v pohode)

2) xfsft - to uz je o moc lepsi, balik by se mi libil, kdyby neslo pouze
   o font server (+ par dalsich podivnosti - treba zpusob "vlozeni"
   knihovny FreeType); ma vyhodu v tom, ze obsahuje velkou spoustu moznych
   prekodovani (i pro Speedo a Type1 fonty)

3) Pouzijte velmi horke (= nove) porty x11/XttXF86srv-*. Krome font serveru
   jsou mezi porty i X servery (ja jsem si prekompiloval SVGA - parada).
   Maji jen dve nevyhody:
   a) Podpora prekodovani je jen pro ttf (ne pro Type1 a Speedo), ale
      pouziva tyhle fonty vubec nekdo k zobrazovani?
   b) Podpora pro ISO-8859-2 a jine ISO-8859 chybi - coz ovsem neni vubec
      na zavadu, protoze jsem ji uz dopsal (dostupna jako obykle = updatoval
      jsem "admin" a "user.zip" - na vyrobu nove WWW zatim nemam moc naladu);
      a doufam, ze podpora ISO-8859 brzy bude jiz primo v distribuci :-)
   Mimochodem: Tyto porty jsou nadhernou ukazkou toho, proc vychodni Asie
   nema rada Unicode (asi jako my nemame radi Win1250 - mozna i vic).

(Rekl bych, ze ani Biznet ani jine bitmapove fonty nemaji na TTF & FreeType
vubec zadnou sanci. Kdo jeste nezkousel Netscape s TTF fonty, tak prichazi
o vic, nez si jen muze predstavit.)

> Pro ostatni. Uz se mi ozvalo par lidi, jestli nechcem udelat
> nejakou session. Bud neco jako instalacni den nebo se jen tak potkat v
> hospudce. Proste, aby se uzivatele take potkali jinak nez e-mailem.

Mozna bych se podival - kdo je kdo. Ale podle odezvy na teto konferenci
to vypada dost do ztracena. Nebo se mylim?