Jaky wrapper ?

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Wed Jul 29 18:29:36 CEST 1998

On 28 Jul 98 at 17:14, Pavel Perinka wrote:

> Jak doporucujes instalovat BSD?
> Myslim tim, ktery distribution...
> Potrebuju z toho stroje firewall (dve sitovky, proxy kvuli prekladu adres,
> neco pro transport mailu (smapd))......

    Pokud je to v podstate router + MX tak ti staci 'bin', tedy pokud mas
kde jinde prelozit jadro - jinak potrebujes jeste ze 'src' mit 'base',
'include' a 'sys'.

    To je asi dostacujici minimum. Obvykle se jeste doinstalovava 'DES'
protoze obcas neco bez nej nechodi a 'man' protoze kdo si pamatuje
vsechno ...

> Je to asi na dlouho a je mozne, ze ten stroj na kterej to instaluju neni
> uplne v ouklendu.

    To je taky nejpravdepodobnejsi duvod, proc pada na hubu, protoze jinak
tady provozuju pro stejne ucely i slabsi stroje a padani se nekona.

    Leda, jednou mi FreeBSD padalo dost pravidelne - v siti byla vadna
sitova karta a delala bordel na kabelu. Ostatni karty a/nebo ovladace se s
tin nejak vyrovnaly, ale mel jsem FreeBSD s nejakou starou NE2000
kompatibilni a ta byla na drzce co chvili. Po odstraneni vadne karty
(mimochodem, byla to 3COM) ze site se chyby zcela ztratily a 486
dela centralni router (3 karty, firewall, sendmail) dodnes.

                                                    Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz