mirroring disku

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Jul 28 15:09:13 CEST 1998

AHoj,

On Tue, 28 Jul 1998, Marek Tyban wrote:

> Instaluju server na kterem chteji mit mirrorovany
> disk, na FreeBSD jsem to nikdy nezkousel.
> Takze uvitam kazdou radu jak na to ...

Potrebujes si tam pridat ccd0 ovladac:

do kernelu
#pseudo-device  ccd             4

a potom:
ccdconfig ccd0 16 CCDF_MIRROR /dev/disk1 /dev/disk2
disklabel ccd0 > lbl
disklabel -r -R ccd0 lbl
disklabel -e ccd0         ... vyrobit "a" label, nechat "c" jako unused
newfs /dev/ccd0a
mount /dev/ccd0a /mnt

kdyztak

ccdconfig -vg > /etc/ccd.conf

Pohavarii
ccdconfig ccd0 16 none /dev/disk

fsck /dev/ccd0a
mount /dev/ccd0a /mnt

No a jinak to je tak, ze pise na oba disky a cte z prvniho. Po restartu
to nedela synchronizaci disku. O tu se musis starat ty. Na to ten
fsck...

> Jde to i s IDE diskem ?

Ano. Ja jsem to ale vypnul, neb to pripadalo pomale. Dnes bych rekl, ze
to byla chyba toho, ze ta masina mela jen 64 MB RAM. Je to totiz dost
velkej server (stovky sendmailu). Nicmene i tak bych to dal na ruzne
radice a postaral se, aby mela ta masina dost pameti. Neradno cekat na
swap...

							Jirka