TEX a postscript

Cejka Rudolf xcejka00 at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Jun 26 10:06:28 CEST 1998

> Prosil bych o pomoc. Kdyz jsem nainstyaloval podle navodu tex, dostal jsem
> se az k bodu, kde bez jakychkoli problemu tisknu cokoli v cm fontu i
> cesky.
> Problem nastava v okamziku, kdy se pokusim pouzit postscriptove fonty.
> Docela rad bych nejak sjednotil fonty pro ghostscript, xdvi a tex.
> Mohu se poptat na radu jak to resi odbornici?

Koukam, ze vsichni vsude zatim docela mlci, ze? Tak to muzeme zkusit
rozebrat. Stale totiz poradne nechapu, kde je problem.
Mozna by bylo vhodne si ujasnit dve veci:
a) Co za vsechny soucasti TeXu pouzivate? (pdfTeX?)
b) Jake PS fonty pouzivate? (Standardni - tech 32 rezu - nebo i nejake
   nestandardni?)

K pdfTeXu jsem se bohuzel jeste nedostal. S nestandardnimi fonty jsem si
uz hral, ale jejich problematiku bych musel jeste prezkouset.

Takze ja pouzivam zatim pouze standardni fonty, ktere byvaji primo soucasti
PS tiskaren a Ghostscriptu. V TeXu pracuji s obycejnym TeXem a MetaPostem.
A s zadnym problemem jsem se zatim nesetkal. TeX je totiz vyresen tak, aby
umel ze standardnich PS fontu vyrobit i cestinu.

Kdyz tak premyslim o TeXovych cestickach, s PS pracuji jen gs a dvips.
xdvi tedy pro generovani fontu a rastrovani eps obrazku vola gs a u xdvi
me tedy nenapada nic vhodneho ke sjednocovani. (Podotykam, ze xdvi
& generovani PS fontu pres gs do bitmap je pouze nahrazka a ve finalnim
tisku by se nemely objevit.) Takze jedina nekonzistence muze vznikat
v konfiguraci gs a dvips pri pokusu o vkladani nestandardnich
fontu - to je pak nutno specifikovat, aby dvips nestandardni fonty
(i treba jen pocestene verze HelveticaCE...) vkladalo do dokumentu
explicitne.

Rudolf Cejka                            E-mail: xcejka00 at dcse.fee.vutbr.cz
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science
Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic