Free space

Ondra Koutek Andilek at sh.cvut.cz
Tue Jun 23 11:21:54 CEST 1998

Lidickove drazi, tak jsem se dozvedel, ze neni radno davat quoty na
rootovsky svazek. protoze mam 2 disky, na jednom (krome nejake windows
partition) mam / a na druhem mam /usr

Filesystem  512-blocks     Used    Avail Capacity  Mounted on
/dev/wd0s2a    1226974   796122   332696    71%    /
/dev/wd0s1     1229344  1164640    64704    95%    /mnt/c
/dev/wd2s2e    2832302  1598080  1007638    61%    /usr
procfs               8        8        0   100%    /proc

Ptam se proto, ze bych rad prevrtal system tak, aby uzivatele meli quoty a
nemohli mi nejak zaplacat misto na rootu.

Proto bych rad vedel, kolik mista je treba na /, jak se doporucuje v
zaklade na FreeBSD clenit disk.
Dal bych rad vedel, jestli kdyz mam BSD slice, tak v ramci tohoto slice
muzu vytvaret jakesi oddily. Prozatim to delam tak, ze co slice to jeden
oddil. Kdyz jsem totiz do jednoho slice dal / i swap partition, mel jsem
problemy.

Sice pouzivame FBSD uz rok, ale jeste stale jsem se nikde nedocetl, kterak
je obvykle clenit prostor. (kolik chce root, kolik var a podobne.)
Proto bych byl velice vdecny, kdyby nekdo utrousil par rad a zkusenosti.

Dekuju

Andilek

     Ondra Koutek                     andilek at sh.cvut.cz