cslatexZ

Vladimir Mencl, MK, susSED vmen3237 at ss1000.ms.mff.cuni.cz
Wed May 27 15:21:04 CEST 1998

On Wed, 27 May 1998, Ladislav Kostal wrote:

> Zdravim,
>
> Nakoniec som ten "problem" vyriesil tym, ze som upravil:
>
> \documentstyle[12pt,slovak]{article}

  Jo, to je vlastne spec. pripad toho \usepackage{czech}, co jsem
doporucoval... az na to, ze jsem si cechocentristicky vubec neuvedomil,
ze ty chces spise slovenstinu.

  Pokud ti nefungovaly prikazy \usepackage, je to proto, ze

ty pouzivas \documentstyle, coz je syntaxe z latexu 2.09. Nyni pouzivany
latex 2e ji nahrazuje prikazem \documentclass, s tim by ti to chodilo.

  Pokud pouzijes \documentstyle, latex se prepne do "kompatibility
modu", nektere veci prestanou fungovat, a mozna to pobezi pomaleji.

   Rozdil v pouzivani techto klauzuli je, ze:

U \documentstyle se do [ ] psaly vsechny "volby", coz byly bud optiony
pro styl, nebo "pridavne styly" - macro package navic.

Syntaxe z 2e to rozlisuje, a u \documentclass se do [ ] pisi jen optiony
classu, package se pisi zvlast pres \usepackage

  Nic te vlastne nenuti na tuto syntaxi prejit... ale pokud bys treba
chtel zachovat anglicka typograficka pravidla, nadpisy atp. a jen
umoznit diakritiku, a tedy chtel pouzit fontenc IL2, asi to jinak nez
pres latex2e syntaxi a \usepackage[IL2]{fontenc} nepujde.

> a uz to ide v pohode. Zatial som nasiel jedno miesto kde mi diakritika
> nejde (asi to ten font nema, a neviem ako ho zmenit). Presny prikaz si
> nepamatam, ale bola to zlozena zatvorka - vodorovna, ktora zahrnala sucet
> - taka matematicka rovnica:

>       set
>
> No a namiesto toho set malo byt sucet. Co s tym ?

   Zvlastni... ze by v matematickem fontu nebyla diakritika? je to
mozne, zkus sledovat hlasky, co lezou z texu (missing character atp.)

   Mohlo by ti pomoct to slovo dat jinym fontem (treba "regular" tedy

{ \rm sucet s diakritikou }

			Cau Vlada