xdm

Martin Edlman edlman at kolej.mff.cuni.cz
Thu Feb 5 20:52:03 CET 1998

Zdravim,

> dneska jsem se v prubehu konfiguraci dostal az ke spusteni programu xdm.
> Narazil jsem pritom na nejakou podivnost. jednou nabehne, jednou
> nenabehne, a uz se mi dokonce stalo, ze xdm proces bezel, Xwindows mi
> nesly spustit, protoze psaly ze uz xdm bezi a pritom neslo prepnuti do
> grafickeho rezimu. No koukal jsem na to jak puk a nakonec jsem musel xdm
> zase zrusit.
> Mate nekdo napat proc by se mohl xdm takhle chovat?

to me delal taky, po spusteni xdm nabehlo logovaci okno, prihlasil jsem
se, vsechno bylo OK, skoncil jsem, opet nabehlo logovaci okno, vsechno OK,
slo se prihlasit a zase pracovat.
problem se objevil kdyz jsem pomoci v logovacim okne xdm stiskl CTRL-R,
cimz xdm "skoncil" grafika se uzavrela a byl jsem na konzoli. Potom uz xdm
ani startx nenahodili X wokna. Po vypisu 'ps' jsem zjistil, ze xdm je
stale zivej. Teprve po zabiti SIGTERMem zdechl sel pustit znova.
Ostatne viz 'man xdm'

CONTROLLING XDM
       Xdm  responds  to  two  signals: SIGHUP and SIGTERM.
       When sent a SIGHUP, xdm rereads  the  configuration  file,
       the access  control  file,  and  the  servers  file.
       When  sent  a  SIGTERM,  xdm  terminates  all  sessions in
       progress and exits.  This can be used when  shutting  down
       the system.

Takze je to jasny, jediny co by me zajimalo je, co vlastne udela CTRL-R
kdyz to shodi X, ale necha to bezet xdm. Mozna by to slo nejak vychytat
pomoci konfiguraku ke xdm, ale konfigurovat xdm??? (ma to tolik polozek,
ze jsem je ani nikdy vsechny neprecetl...)

								Edas

Martin Edlman, A818, VSK 17. listopadu, Patkova 3, Praha 8, 182 00
+420/2/855 10 40-9, ext. 692, edlman at mail.kolej.mff.cuni.cz
http://www.kolej.mff.cuni.cz/~edlman/