gimp a mysql

Martin Edlman edlman at kolej.mff.cuni.cz
Wed Feb 4 01:18:45 CET 1998

Zdravim,

> Hmm, ale ja nevim kterak se updateuji porty.

pokud nevis jak na to pres CVSUP (ja taky ne), tak to udelej jako ja:
z WEBu http://www.freebsd.org/ports/index.html (gimp je v casti graphics
http://www.freebsd.org/ports/graphics.html) stahej porty (maj pripony
.tar, .tgz nebo .tar.gz) a rozbal je (jako root) pomoci
tar xzfv <jmeno-portu>    (pokud je to .tgz nebo .tar.gz) nebo
tar xfv  <jmeno-portu>    (pokud je to .tar)

rozbali se do nejaky struktury /pub/FreeBSD/FreeBSD-current/ports/...
Od podaresare ports to movni (nejlip v mc) do /usr/ports a potom vlez do
adresare /usr/ports/graphics/gimp-devel, kde das 'make'. To si potaha
distfiles s Netu, popr. staha a prelozi veci na kterych je zavislej a
prelozi se. Potom ho pomoci 'make install' naistalujes.

Ja jsem si stahnul porty vsech veci, na kterych je gimp zavislej, pomoci
'pkg_info -a | grep <port>' jsem zjistil, zda uz ten port nemam
naistalovanej, pokud jo, OK, pokud jsem mel starsi, tak jsem ho pomoci
'pkg_delete <port>' odinstaloval.
Pri prekladani Gimpu se v ramci zavislosti neexstujici porty prelozily a
odpovidaly si verze. Takze ve vysledku mam upgradnuty porty (bez duplicit
ci konfliktu verzi).

Mozna to pusobi hrozive, ale je to v pohode a stoji za to to udelat,
vysledek stoji za to, a priste se muze ten samej postup zase hodit a uz
nebude tak desnej.

								Edas

Martin Edlman, A818, VSK 17. listopadu, Patkova 3, Praha 8, 182 00
+420/2/855 10 40-9, ext. 692, edlman at mail.kolej.mff.cuni.cz
http://www.kolej.mff.cuni.cz/~edlman/