autmaticky start pevne linky

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Wed Jan 14 19:49:01 CET 1998

On  9 Jan 98 at 17:14, Jiri Hudak wrote:

> muze mi nekdo poradit jak  osetrit automaticky start pevne linky ve
> freebsd. Ja jsem pouzil ttys ,ale zlobi nahazuje prakticky porad .

    Uz tady dva navody byly, takze muzu dodat jeste treti.
    Oproti prezentovanemu ma tu vyhodu, ze nepocita s nicim a je tedy asi
nejblbuvzdornejsi. Stavalo se mi totiz, ze PPP zustalo nahozene, ale
nepropoustelo pakety, ze zbuchlo aniz by zavolalo ip.down, takze s necim
takovym nelze pocitat ma-li byt script spolehlivy.

Takze mam a na pozadani mohu zaslat script, ktery:
kdyz ppp nejede, spusti ho (zkouma pomoci spolehliveho ps -ax | grep ...),
nikoli podle vyskytu *.pid, ktery tam mohl zustat po abendu.
Kdyz ppp jede, otestuje ho. Ale realne - tedy pingem - nemuze se tedy stat,
ze by ppp bylo nahozene, ale z jakehokoliv duvodu nepropoustelo pakety.
Kdyz ppp nahozene je, ale neni pruchozi tak ho sestreli. Otestuje zda se to
povedlo (prosty kill to nezvladne, pokud spojeni jeste nebylo navazano) a
kdyz ne, sejme ho kill -9, coz uz se povede skoro vzdy.

    Rovnou si pri tom poznamena stav linky a kdyz zjisti zmenu vuci stavu
pri predchozim pruchodu tak to nahlasi (takze si lze nechat posilat
varovani o PPP down/up, ale neposila to porad dokola s kazdym spustenim
scriptu). To uz je ale jen slehacka.

Je to prosty shell-script spousteny pravidelne s CRONu.
Nevyhodou je, ze pri kazdem behu zatizi linku (typicky) jednim pingovym
requestem a jednou odpovedi, coz ale neni az zas tak strasne ...

                                                Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz