ppp na pevne lince

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon Dec 22 19:01:05 CET 1997

On 19 Dec 97 at 17:56, Jiri Hudak wrote:

> pokousel jsem se pripojit pevnou linkou pomoci ppp a 2 modemu Microcom
> Deskporte Fast .Modemy se spoji ,ale i kdyz spustim gated tak se
> nevytvori ppp0 rozhrani i

    Tohle mas nejake zmatecne. Existence PPP rozhrani (mame-li tedy oba dva
na mysli /dev/ppp*, resp sitovy interface ppp*) je neodvisla od toho, zda
mas linku modem nebo jakekoliv scripty. Je vazana na to, aby byla
podpora PPP zakompilovana v jadre (pseudo-device ppp <pocet>).
    Takze, jestli tam nemas videt zadny PPP interface (pomoci ifconfig -a)
pak je potreba hledat timto smerem.

> kdyz ve skriptu mam nastavene Ip adresy masku site atd. Mohl ,by mi
> nekdo poskytnout
> funkcni script nelepe mezi dvemi Unixy. Komutovane spojeni mi chodi.

Ja mel na strane jedne (mluvime o obsahu /etc/ppp/option)
modem
bsdcomp 15
persist
crtscts
<IP>:<REMOTE IP>
netmask <NETMASK>

zatimco na druhe strane totez (prohozene IP, samozrejme)

Samotny program pak spoustim /usr/sbin/pppd 38400 /dev/cuaa0

Pokud by snad neslo o pppd ale skutecne o ppp, pak se konfiguracni soubor
bude jmenovat jinak, syntaxe bude take trochu jina, ale to, ze zadnych
zvlastnich nastaveni neni treba by nelo zustat v platnosti. I to, ze je
potreba pouzit /dev/cuaa* zarizeni pro komunikaci. Jo, a jeste je potreba
mit zakompilovate "tun" zarizeni (pseudo-device tun <pocet>), ktere je pro
provoz ppp nutne.

Modemy pochopitelne musi byt nastavene na leased-line, a hardware flow-
control (pokud nejsou, je na to potreba pamatovat v konfiguracich, ale i
tak to neni dobre).

No, neni to vyslovene P&P navod, ale mel by pomoci ...

                                                    Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz