Problem s routovanim

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Wed Sep 17 11:14:19 CEST 1997

Ahoj,

On Wed, 17 Sep 1997, Tomas TPS Ulej wrote:

> Ano presne takto to vyzera

> Ano dalsiu IP viem v pohode nastavit napr. ako IP aliasing
> IFCONFIG-om. Problem je v tom co ma byt spustene, myslim ROUTED
> a veci podobne a hlavne ako to ma byt nastavene...

Jasne. Nejlepsi mas, kdyz si vygenerujes kernel a das si do nej option GATEWAY.
Jelikoz je to router, pouvazuj i o IPFiltrech a pod.
Pak ti staci pustit si routed s parametrem -g a je to. Pokud chces jeste opicarny s OSPF ci BGP a pod, tak gated.

> ad) vsimol som si pri netstat -r, ze 192.168.1 je routovane cez
> link#1.. co to je mi je jasne ale neda sa nieco podobne nastavit aj
> na 195.168.77 s tym ze 195.168.77.1 bude routovane cez 195.168.3.98?

Lze. Je to rout na housta a udelas to prikazem route add adresa ...
Je to ale hnus. Pouziva se to pro pripojeni koncovych stroju a pod, ale
v tomhle pripade. Pokud mas vic adres, tak si udelej subneting.

Ten hnus, to je mysleno tak, ze kdyz to ma lustit nekdo jinej (jsi mimo), tak
uz musi mit sajn, jak IP funguje a jeste hur se to ladi po telefonu.

							Jirka