BSD a pevna linka

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon Aug 25 12:36:08 CEST 1997

> tak jsem to zkousel znovu a opet bezuspesne.
> Mimo jine se objevuje hlaska "LCP: sending timeout Config-request",
> nevite co presne to znamena ?

    To vypada pochybne. Ta hlaska znamena, ze se te jedne strane nepodarilo
dostat odpoved na pakety, kterymi se snazi na nejnizsi urovni navazat
spojeni. Tedy, ze tyto pakety neprochazeji, alespon ne neposkozene.

    Moznosti me napadaji dve - bud primo ty modemy nejsou nastaveny tak,
aby byly schopny prenest data - pak samozrejme nic projit nemuze. Nebo je
(na kterekoliv strane nebo obou) seriovy port modemu nastaven na jednu
rychlost a seriovy port pocitace na jinou - pak neprochazeji data z kompu
do modemu a obracene a taky nemuze nic projit. Trivialni varianty, jako ze
mas modem pripojen na /dev/cuuaa2 a pppd mas nakonfigurovano na /dev/cuaa1,
modem neni nastaven na N81 (bez parity, slovo=8bit, jeden stop-bit) nebo tak
neco zanedbavam.

    Nevim, jake mas modemy a jak je mas nastavene, ale idealni je mit je
nastavene tak, aby rychlost sveho seriaku nemenily podle dosazene rychlosti
spojeni (nektere to tak default delaji), ale aby ji meli nastavenou napevno
a te rychlosti se drzely. A pppd mit samozrejme na tutez rychlost.

    To, ze dokazes komunikovat s modemem se nejjednoduseji pozna
nasledujicne: sestrelis pppd tak aby nebezelo.
    Spustis program "ppp"
    v nem pouzijes prikaz "set line /dev/cuaa?", "set speed <rychlost>" a
prikaz "term". V teto chvili jsi pripojen primo na seriovy port modemu a
muzes si s nim povidat. Pokud je v command modu napr. zadavat AT prikazy,
pokud je v data modu pak posilat znaky primo na "protejsi stranu". Takze se
pokus nejprve primo komunikovat se svym modemem lokalnim (tam by ti mel byt
napomocen manual od nej) a pokud to jde tak rozjet stejnym zpusobem ppp na
druhe strane, navazat spojeni a podivat se, zda kdyz na jedne strane
napises znak tak se neposkozeny objevi na strane druhe. Pokud ne, je
problem v konfiguraci modemu nebo telefonni lince a je to potreba dat do
kupy. A pak by to proste fungovat melo. Pokud to presto nepujde, zkus se
jeste ozvat.

                                    Mej se

                                                    Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.kolej.mff.cuni.cz, lukes at menza.mff.cuni.cz