BSD a pevna linka

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Thu Aug 21 09:21:35 CEST 1997

Dne 21 Aug 97 v 8:52, Marek Tyban uvedl(a):

> chtel bych s FreeBSD udelat server pro pripojeni na internet
> pevnou linkou (modem US Robotics) a zaroven router do dvou pripojenych

    Nakonfigurovat modem na pevnou linku (to uz nejspis je). V adresari
/etc/ppp/options nakonfigurovat prislusne parametry (bud viz "man pppd" nebo
na pozadani poslu svoje konf. soubory) a spustit "pppd <rychlost> /dev/cuaa?"
pricemz rychlost je rychlost DCE (obvykle 115200, ale pokud mate modem
externi a seriove porty nejsou 16550 tak radeji jen 38600) a /dev/cuaa? je
prislusny seriovy port (/dev/cuaa0 je COM1, /dev/cuaa1 COM2 ...)

    To by melo pro zakladni funkcnost stacit. Pak jsou jeste nekdy potreba
nejake drobne scripty "pro dohled nad spojenim", ktere hlidaji, ze pppd vse
dela tak jak ma a pokud nedela tak ho restartuji, ale to bych pripadne nechal
az na chvili kdy bude zaklad hotovy ...

Nakonfigurovat to na zacatku a doladit jemnosti je trochu vic prace (zvlast
kdyz neznate presne nastaveni a chovani zarizeni na druhe strane), ale potom
to jede uz dost bez problemu (pokud nemate modemy pochybne kvality tak jako
ja). Uz mam takovou linku vice nez rok ...

                                    Hodne stesti

Dan Lukes, Patkova 3/A1703, Praha 8, Czech Republic
tel +420-(2)-8551040 ext 330, E-Mail: dan at obluda.kolej.mff.cuni.cz,
aka: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ and others